BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 17, 2009

keputusan dah dibuat...demi PENGALAMAN.

After thingking and thingking ang thingking and blingking and dringking,
Aku telah membuat keputusan untuk pergi sahaja menghadiri temuduga itu, bak kata Tuan Haji, "p sja cari pengalaman, kita tak rugi apa pun..". Betul jugak, kate nak cari PENGALAMAN kan..so, kene la mencuba... walaupun kebarangkalian untuk mendapat kerja tersebut mmg tak ada langsung.

Bercakap pasal PENGALAMAN, aku ada pendapat sikit la tentang perkara ni. Sebelum kita mendapat PENGALAMAN, apa yang kita buat? Adakah dengan duduk sahaja kita dah boleh timba sebaldi PENGALAMAN? mengarutkan....

Aku ambil contoh petani berjaya. Macam mana seseorang tu boleh jadi petani berjaya? Sebab dia dah banyak pengalaman bertani oleh itu, dia tahu macam mana nak buatkan tanaman dia subur dan mendapat permintaan yang tinggi.

Tapi, sebelum dia dapat PENGALAMAN tu, apa yang dia buat? apa kenkawan??? Mencuba!!! ya betol.. Dia harus mencuba. Mungkin dia cuba pelbagai teknik sehingga tanaman dia menjadi subur... Selepas dia dah tau formula daripada PENGALAMAN yang dia dapat dari mencuba...

Begitulah juga dengan bidang lain...dan orang yang bertanggungjawab memberi peluang untuk mencuba kepada bakal graduan seperti kami ialah majikan...

4 PENDAPAT SEJAGAT:

Teja said...

sprti yg aku slalu ckp,

"pengalaman mengajarku erti kehidupan"

renung-renungkan dan selamat beramal~!

poison ivy said...

ya betooll..

Ayaq masak said...

sekian tazkirah hari ini.

tu lah dah kata, apa2 pun pegi ja. dapat tak dapat blakang cerita. (bila masa aku ckp camni tah)

poison ivy said...

haha..ade2..hg ade cakap aritu..tp time bila ntah..