BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, September 19, 2008

kawan makan kawan

Lirik Lagu Kawan Makan Kawan penyanyi Phyne Ballerz
Penyanyi / Artist : Phyne Ballerz
Kawan Makan KawanPhyne BallerzSudah lama kumengenalinya
Dan daku menganggap dialah saudara
Walaupun apa saja yang aku mampu
Aku membantunya apa yang perlu
Sehingga daku tersisih
Berbalah dengan kekasih
Kau kata teman sejati
Lebih sukar dicari
Memang benar orng berkata
Harus awas dan waspada
Pada yang manis dibibir
Aku tersingkir
Korus
Kawan yang ku benar harap-harapkan
Bukan jujur seperti yang kusangkakan
Kawan kini makan kawan
Ku dalam keadaan teraniaya
Kawan makan kawan
Kini hilang segala yang ku ada
Ku hilang harta, cinta, maruah, muka
Kau racunkan fikiranku dan nya
Kau ambil kesempatan merapatinya
Sehingga daku tersisih
Berbalah dengan kekasih
Kau kata teman sejati lebih sukar dicari
Memang benar orang berkata
Harus awas dan waspada
Pada yang manis di bibir
Aku tersingkir
Aku dah terkena dengan hasutannya
Dan rupa-rupanya ada agendanya
Kekasih ku pergi kerna batu api
Kawan ku sendiri membakar ku ini
Setelah ku berikan kepercayaan
Tak terlintas di fikiran kau buat bukan-bukan
Semua tipu helah tak akan terjadi lagi
Tanyalah diri apa yang sudah jadi
Kini kau tahu bagaimana kurasa
Menahan peritnya bisa
Semua ini tidak kuduga
Kawan makan kawan

aku terjmpa lirik lagu ni..tak penah dgr pon..tp sedikit sebanyak ade persamaan dengan apa yang aku alami selama hidup 21 tahun ni...

aku rase nasib aku sangat la tak baik bila berkawan..kdg2 aku rase ak dipergunakan utk kebaikan org lain2..tp aku rela sbb dia bergelar KAWAN tp ramai yg aku dapat kawan makan kawan, ibaratnya habis madu sepah dibuang...tp aku redha je la..mungkin Allah akan membalas setiap perbuatan hamba-hambaNya...aku hanya berharap agar hidup aku diakhiri dengan kebahagian yang berpanjangan..

entri ni tak bermaksud pun nak menyakitkan hati sesiapa..hanya mengenang nasib diri..maaf jika ada yang terasa..

dulu ada orang penah kate kat aku "buat baik akan dibalas baik"..tp aku belum nampak lagi kesahihannya..

4 PENDAPAT SEJAGAT:

Ayaq masak said...

ye.. buat baik mmg akan dibalas baik..tapi kena tunggu lah.. insyaallah tuhan akan bagi ko balasan yang baik punyeeeeeeeeeeeee bak kata daf1. :*

poison ivy said...

selama ni aku buat baik ngn ade org tu tp ak dapat sakit hati je...nak tggu taun bile dr makhluk ALLAH tu la maksud aku...org lain bleh je..

Teja said...

kawan ni macam astro, mcm2 ada...sbb Allah jadikan manusia itu pelbagai...sabar jer la adah, jgn difikirkan sgt....

ifurayashi said...

Salam kepada Adah dpd yg ptama kali aku nyibuk komen

ganbatte~
akan ditemukan kepada kamu teman ituu
smoge trus kuat berkude kepang *huh?*

sekian saja nyibuk-kan