BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 29, 2009

ilham...

Sebelum mula pape aku nak bersyukur kepada Allah sebab ayah aku dah dbenarkan keluar wad.

Baiklah, berbalik kepada tajuk.... Harini aku dah dapat ilham apabila p interview. Ilham ini dipetik dari ntv7, tajuk citanya tadi aku tak ingat ape.

Kisahnya ala2 gini la, skrip pon tak la 100% same..

Ada sorang mamat ni p interview untuk jawatan customer service executive. Setelah menjawab soalan2 yang diberikan sampailah ke akhir sesi interview. Penemuduga pon kate la..."baiklah encik, kami akan menghubungi encik untuk keputusan interview ni." Lebih kurang macam ni la tak la same pon ayat dia.

calon: Macam ni la tuan, saya dah 6bulan cari keje kat kL ni, dan saya dah bosan dengan jawapan yang sama yang diberikan. Sekarang saya nak tau saya dapat ke tidak keje nih?

Penemuduga: Tak

Calon: (bangun sambil menolak kerusi ke tepi dan berjalan mundar-mandir sambil berkata) Orang macam ni lah yang tak mahu memberi peluang kepada penganggur dan graduan untuk menimba pengalaman. Sedarlah tuan.

Penemuduga: (tercengang)

Aku rasa, aku pun satu hari nanti bila sampai minyak kat hujung kepala mau gak situasi neh terjadi...huhu..dilema btolla skrg..

Mogok hari ini menjadi kerana dapat makan pizza semasa waktu berbuka tadi dan pelbagai jenis makanan yang lain..ngehehehe..leh wat selalu neh.

2 PENDAPAT SEJAGAT:

atira eliya said...

wah... berani betul... tapi sangat menarik cara yang digunakan oleh oang yang diinterview itu..

poison ivy said...

ya mmg betul..jika tonton dtv lagi menarik sehingga berguling2 ketawaku..harharhar..